maandag 19 juli 2010

Dag 11: Back home

We gaan weer naar huis.  En hoewel ik altijd aan het einde van de vakantie het zo ontzettend jammer vind dat het voorbij is, is het deze keer toch iets anders.

Omdat we met zn tweetjes waren vind je het toch ook wel weer heel leuk om naar huis te gaan, hoe is het met de mannen. Dat weten we natuurlijk wel door Skype, mailen, smsen of bellen.

Maar toch, in levende lijve is het wel het leukste.  Dus opgewekt pakten wij onze koffers, tot onze verbazing konden al onze aankopen er in.

We hadden een ontbijt vanuit het hotel.  Was wel aardig, wat yoghurt gegeten.  Je kon ook zelf je wafels maken, maar daar hadden we geen trek in.  We waren en klaar voor om back home te gaan.

Dus hoewel we wat vroeg waren, toch maar richting het vliegveld, dan kijken we daar nog wel wat rond en eten we nog een broodje.  Terwijl we zaten te wachten voor de vlucht kreeg ik een mailtje van apple.  Mijn Ipad was gearriveerd en ik kon hem vanaf 12 uur ophalen. GRR@#$%&%$  , ik zit al op het vliegveld om mijn vlucht te halen van 1.45 pm.  Zal je altijd zien, ik zei het nog tegen Tessa vorige week, als we net weg zijn krijg je een mailtje.  Nou ja er zal vast iemand anders heel gelukkig nu zijn!!

De auto netjes afgeleverd bij Alamo. Heeft prima dienst gedaan en ons gebracht waar we wilden.  Ook het inchecken verliep perfect.  Helemaal zelf gedaan bij de incheckbalie en alleen bij de labels voor de koffers kwam een dame ons assisteren.  Dat vond de computer blijkbaar nodig.

De plekken in het vliegtuig die vantevoren waren vastgelegd, waren hetzelfde gebleven.  Dus ja, supersoepel dus.

Het eerste gedeelte van Orlando naar Washington vertrok prima op tijd.  10 minuten voor de geplande landing stonden we al op Dulles.  Toen begon het wachten, want de gate waar het vliegtuig naar toe zou moeten was niet vrijgegeven.  Er stond een Delta-vliegtuig met problemen en het zag er niet naar uit dat die voorlopig zou vertrekken.
Dus werd er een andere gate voor ons gezocht en dat heeft ruim een half uur geduurd en uiteindelijk mochten we dan toch het vliegtuig verlaten.  Wel een beetje balen dus, ben je er op tijd, mag je nog het vliegtuig niet uit.

De piloot voorzag ons wel steeds van het laatste nieuws wat de stand van zaken was, dus was wel zo netjes.  Ook kregen we bericht van de stewardessen van de gates waren voor de volgende vluchten.  Zodat zodra we het vliegtuig uit mochten gelijk naar de juiste gate kon lopen.  Zeker voor sommige vluchten was het wel krap qua tijd.

Wij dachten dus ook maar even te hebben, maar dat viel uiteindelijk mee omdat het vliegtuig van Orlando naar Amsterdam ook vertraging had van een half uur.  Dus konden we nog mooi even een broodje bij de Subway halen.  Dan zitten de magen ook weer lekker gevuld voor de laatste vlucht.

Tja en heel kort maar krachtig.  Het vliegtuig landde ook weer netjes om even voor 7 uur op Schiphol.  Niets bijzonders, behalve dat ik niet echt geslapen heb, maar een beetje weggedut.

Patrick gebeld dat hij ons kon komen halen en om half 9 waren we weer heerlijk thuis.  Fijn om de mannen weer te zien en een dikke knuffel te geven (zelfs onze puber liet het toe)
Vooral nadat hij zijn kado in ontvangst mocht nemen.  Omdat de Ipad niet doorging (balen, balen, balen, maar ja)  had ik besloten om voor Daan en Tessa beide een IpodTouch te kopen.  Daan had er al meerdere malen zijn oog op laten vallen (ook op die van mij, maar die krijgt ie niet..)

De kids zijn er in ieder geval heel blij mee.  En tzt zal ik best nog wel een Ipad aanschaffen, maar nu maar even niet.

Onze cruisevacation is hiermee dus officieel ten einde.  Wij hebben ons prima vermaakt weer.  Ik hoop de volgers van onze blog ook.  En we willen ook graag iedereen bedanken voor het meeleven en meelezen.  Het is zo ontzettend leuk om al die reacties te lezen.

De cruise vonden we leuk om meegemaakt te hebben, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het cruisen niet echt ons ding is.  Wij zijn toch graag op ons zelf, en bepalen graag zelf wat we willen doen.  Dat is toch niet altijd mogelijk op zo'n boot.  Het eten daarentegen op de cruise was echt superlekker en voor ieder wat wils.  Zeker geen vreetschuur zoals ik een beetje had verwacht.

Ook de hutten zijn best te doen qua ruimte en ook weinig tot geen last gehad van buren.  Je hoort echt vrijwel niets in de hut.

Onze voorkeur gaat echt uit naar de maand mei voor Florida.  Dus ik zou iedereen willen aanraden als je de kans hebt, ga dan in mei en niet in juli.  We vonden het voor het mooie te warm, vooral de luchtvochtigheid is killing.  Als je parken wilt bezoeken dan is dat met deze omstandigheden een stuk vermoeiender als in mei.

Volgend jaar slaan we waarschijnlijk Amerika even over.  We zijn er nog niet helemaal over uit wat we gaan doen en wanneer.  De maand mei zal het zeker niet worden, dan hebben de kids nog maar 1 week vakantie en zeker met 2 kids op het middelbaar onderwijs, neem ik liever niet teveel vakantie buiten het seizoen.

Soms is het voor ons werk niet anders, maar we gaan het wel proberen anders te plannen.

Voor mij zit er in ieder geval nog een uitje dit jaar in het verschiet.  Ik ga met 3 vriendinnen eind oktober nog een paar dagen naar Rome.  Gezellig met 4 meiden de stad verkennen en lekker eten, drinken en een leuke tijd hebben.

Ik heb alvast wel een blog gemaakt.  Weet niet zeker of hij helemaal live wordt, maar ik ga het zeker proberen. Mocht je het leuk vinden, je bent van harte welkom om weer mee te genieten!!

http://hcgirlsrome.blogspot.com/

Bij deze sluit ik deze blog af en dank ik nogmaals iedereen voor het gezellig meelezen.  BEDANKT!!

11 reacties:

Aggie zei

Het was zeker leuk om mee te lezen, fijn dat jullie hebben genoten!! Bedankt voor het mogen meelezen en tot een volgende keer!! groetjes van Aggie

Nancy zei

Jullie bedankt voor het leuke ''meiden'' blog, ik heb ervan genoten!!

Wel balen dat je net een mail krijgt als je op de luchthaven staat ;-(

Fijn dat de terugreis goed is verlopen.

Groetjes Nancy

Teleton zei

"Waarschijnlijk" even niet naar de VS......Dat zullen we nog wel eens zien!

Leuk dat we konden meelezen. Voor ons was het een bevestiging dat we, om teleurstelling te voorkomen, maar beter niet gaan cruisen. Niet omdat het niet leuk is, maar omdat wij er niet zo voor geschikt zijn. Ieder zijn ding en het wonderlijke is dat ik het zelf altijd heel leuk vind om verslagen van cruises te lezen.

Hoe dan ook, deze meisjesreis zit er nog niet op of de volgende staat alweer op de rol. En de inzet wordt verdubbeld, zowel qua deelnemers als qua leeftijd (.....oeps wat zeg ik nu..)Dus ik kijk er weer reikhalzend naar uit....

Rick, Sunshine State zei

Bedankt voor het leuke blog, en wij hebben er ook van genoten.

Tot de volgende vakantie !!

Rick en Mandy

famscheepensgoesorlando zei

heeey dames
fijn dat jullie weer thuis zijn bij de mannen...en dat cruisen niet echt jullie ding was kon ik al merken aan het blog ;-)...tja en zo zijn we gelukkig allemaal verschillend...cruisen is voor ons het ideale...wij zijn echt cryuise verslaafd en voelen het niet zoals jullie dat je niet je ding kan doen...in ieder geval heb je het wel super leuk gevonden voor een keertje...maar eerlijk gezegt vind ik die korste cruisjes vanuit florida ook niet alles..wij hebben laatst door de scandinavische landen gecruist en letland en sintspetersburg...en dan zie je ook echt dingen die je ander ook niet zou zien...dus geen zon en zee....en dat vinden wij toch wel super mooi om op die manier bestemmingen te kunne zien waar we anders nooit komen...en overal een glinmp van mee te nemen... en dat 2 weken lang met al dat heerlijke eten en je wordt helemaal in de watten gelegd...maar goed ieder zijn eigen ding nogmaals en op naar het volgende uitje...rome...de tervi fontein...de spaanse trappen, op bezoek bij de paus...allemaal super mooie dingen die we hebben gezien met ...ja je raad het al...cruisen....een super mooie stad waar je je zeker gaat vermaken...
bedankt voor het bijhouden van je blog...wij vonden nhet super om jullie te mogen volgen.
groetjes marij

Robert-Jan en Yvonne zei

Ik had ook al een beetje door, dat het niet echt jullie ding was. Maar ach, je moet alles een keer proberen, toch ;-) !

Volgende keer maar 'gewoon' lekker een villa in Florida. Daar is het leven gewoon goed !

Jammer van de Ipad, maar ach, genoeg leuke dingen in het leven. Die Ipad gaat het verschil vast niet maken !

Dank voor de leuke blog in ieder geval !!

Marja en Tony zei

Lekker dat jullie weer "herenigd" zijn met de mannen.
Cruisen is ook niet iets wat ik denk ik snel zal gaan doen, heb eigenlijk hetzelfde wat jullie hebben, gewoon lekker je eigen ding kunnen doen, maar wie weet!

Qua temperatuur zal het in Mei zeker een stuk beter zijn, maar inderdaad vanwege de schoolvakantie's zit je altijd met een beperkte aantal hoeveelheid dagen en ik vind persoonlijk 2 weken te kort voor een vakantie in de USA, dus dan val je al snel in de hogere temp. van Juni/Juli.

Bedankt voor het mee genieten van jullie belevenissen en voor jou op naar Rome...

Jacqueline zei

Net terug gekomen van onze vakantie(waar geen internet was) en gauw jullie blog gelezen want ik was zeer benieuwd. Wij gaan namelijk volgend jaar met de Majesty of the Seas dezelfde cruise doen maar dan in omgekeerde volgorde. We beginnen bij Key West en eindigen bij Cococay. Was heel benieuwd hoe het was geweest. Dat van Cococay moet ik zeker onthouden(dat je daar veel geld bij je moet hebben om drie kinderen! daar bezig te houden). Jammer dat het jullie niet zo is bevallen. Wij hebben het ook nog nooit gedaan en wachten het maar af. Iedereen ervaart het toch anders. We gaan in ieder geval wel in de mei vakantie dus dat is dan wel weer een plus!! Bedankt in ieder geval voor alle info en het was leuk om jullie te volgen.

Groetjes
Jacqueline

Unknown zei

Bedankt voor het leuke verslag, we weten nu een beetje wat ons te wachten staat als wij onze cruise gaan doen 2 augustus met de Majesty of the Seas.

Margaret Duarte zei

The end of your cruise already. I agree, cruises are nice, but I prefer to be on my own while on vacation when it comes to deciding what we're going to do.

How exciting that your headed to Rome in October. Yes going with three friends sounds gezellig.

rosseltjes zei

Hallo dames.

Alweer een tijd thuis en nu op mijn gemak jullie blog gelezen.

Wat is het al weer lang geleden! Cruisen is ook niet mijn ding, wil ook meer mijn eigen gang kunnen gaan. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Ook wij wilden volgend jaar wat anders gaan doen maar ben toch weer aan het kijken voor tickets voor volgend jaar. we hebben nog kaartjes voor U2 voor 29 juni in Miami en daar wil Ruud toch wel graag heen. Ben met school bezig of we de 28e kunnen vertrekken. Ze missen dan alleen de rapport uitreiking op 30 juni. Lijkt me geen probleem.

Ik wens je veel plezier in Rome!

groetjes Erika Rossel