vrijdag 9 juli 2010

Dag 2: Relaxing in the 90’s

Zo’n eerste dag is altijd even wennen. Ik was al vroeg wakker, zo rond half zes. Na een onrustige nacht, af en toe wakker, maar op zich wel lekker geslapen.

Tessa heeft geen last van jetlag die heeft van kwart over negen tot half zeven aan één stuk geslapen.

Het voordeel van deze kamer is dat we een aparte “woonkamer” hebben.  Dus ik kon op de bank lekker op mijn gemak de weblog typen, Tessa sliep lekker verder. Op ons gemak gedoucht en nog even geskyped met Patrick en Daan, Tessa gezellig op MSN met een vriendinnetje.

Omdat we nog geen boodschappen hadden gedaan, eerst maar eens richting de Publix. Deze winkel lag dichtbij de Premium Outlet. Het was nog vrij vroeg en lekker rustig in de winkel. Lekker fruit, broodjes, drinken  en een kant en klaar broodje gekocht.  Buiten de supermarkt op een bankje in de schaduw het heerlijke broodje genuttigd, gevuld met ham, kaas, sla, ui en tomaat. Om half 10 ‘s ochtends was het al lekker warm in het zonnetje. (zo rond de 75 F)

Maar gelijk even doorgereden naar de FLoridaMall om te kijken of ze daar de Ipad hebben.  Daar even gezocht naar de Applestore, maar al snel gevonden.  Daar zouden ze over een uurtje een bestelling binnenkrijgen dus dan konden we over een uurtje terugkomen en dan wist ze of ze over had. Wij dus een uurtje wachten,lekker bij de Starbucks aan ons eerste Frappuccino (mjammie…)

Terug naar de winkel waar bleek dat ze natuurlijk niets over hadden.  Tja het kan natuurlijk niet allemaal mee zitten. Maar hij is nu besteld en we krijgen een mailtje wanneer we hem op kunnen halen.  Het zou moeten lukken zei de dame van Apple, nou we gaan het uitvinden!!!

Dus Daan, helaas nog niet gelukt maar we hopen dat het gaat lukken!!  We doen ons best hoor.

Inmiddels waren we wel klaar voor een relaxing time at the pool. Want ze voorspellen temperaturen zo rond de 95 F (zo’n 36 graden Celcius)

Aan het zwembad was het heerlijk tropisch. Zo tropisch dat we al snel een plekje in de zon opzochten.  Het zwembad is lekker warm, je koelt niet echt af als je er in springt, maar je hebt wat te doen, toch??

Om half 5 vonden we het mooi geweest en we wilden niet gelijk de eerste dag als gebraden garnaaltjes zijn, dus even lekker naar onze kamer. Lekker douchen, internetten ging niet echt fijn want de verbinding was behoorlijk traag.  Om 6 uur richting de Outback voor onze eerste Blooming Onion deze keer.

Het was zowaar al druk in het restaurant (ongelooflijk je zou verwachten dat mensen nog niet massaal om 6 uur gaan eten net als wij, maar wij hadden een legitiem excuus, onze jetlag).

Nou het tempo zat er lekker in hoor, in deze vestiging, binnen no-time hadden we onze gebakken ui, veel te veel natuurlijk met zn tweeën, en nog maar net daar aan begonnen kwam onze maincourse al. Pff dat wordt dooreten geblazen. Tessa nam de babyribs en ik nam de Teryaki-steak.  Lekker met groente en een grote aardappel, waar ik maar één hapje van heb kunnen nemen, want de steak was aardig groot en ik was blij dat ik um op had.

Echt om kwart voor 7 stonden we weer buiten.  Kijk dat is nog eens tempo draaien, zo krijg je de tafeltjes wel 3x vol op een avond.

Maar ach niet zo erg hoor want de jetlag sloeg genadeloos toe. Ook was bij mij de hoofdpijn gezellig komen opzetten.  Dus terug naar de kamer en Tessa nog even op de Nintendo (je ziet Patrick, ze is er ZO blij mee, was geen actie voor niets ) en ik nog even TV gekeken.  Maar om 8 uur ging het licht letterlijk en figuurlijk uit. Omdat ik gisteren vrij onrustig heb geslapen, had ik bij Publix slaappillen meegenomen. Eén ingenomen en ik moet zeggen, ik sliep gelijk als een blok. Of het nu echt gewerkt heeft of dat ik zo moe was, vanavond zullen we het verschil zien.

Vanochtend werden we om half 8!!! wakker.  Kijk dat is nog eens een gat in de dag slapen. Zometeen gaan we ontbijten op de kamer met lekkere broodjes en fruit. Daarna gaan we naar de Premium Outlets  en vanmiddag weer aan het zwembad liggen om een mooi teintje te ontwikkelen.  Het wordt vandaag nog iets warmer als gisteren.

Hier een paar foto’s van onze kamer, de auto zijn we nog vergeten op de gevoelige plaat te zetten maar dat gaan we vandaag maar doen.

DSC04343 DSC04344

DSC04345 DSC04346

CIMG3891 CIMG3894

7 reacties:

Nancy zei

Leuk hoor, en vooral gezellig zo met je dochter!!

Geniet van jullie shop en relax dagen...

Groetjes Nancy

famscheepensgoesorlando zei

superrrrr...en wat heerlijk relaxt zou ook zo mijn vakantie kunnen zijn ;-))...lekker wat relaxen bij het zwembad,shoppen, lekker eten en als kers op de slagroom een heerlijk cruisje....dames geniet ze maar dat lukt wel zo te lezen...
groetjes marij

Rick, Sunshine State zei

Wat een heerlijke dag zeg, jullie vermaken je uitstekend. Shoppen en zwemmen grr stik jaloers dus ;-)

Veel plezier ... tot morgen!

Ton, Wijnie en Bart Staalstra zei

Jullie vermaken je prima lees ik al op mijn ipad.
Hoop dat hij snel komt want het is een ideaal ding.
Let wel op dat als het mailtje komt je binnen een werkdag de ipad moet ophalen anders gaat hij naar een ander.

Heel veel plezier vandaag.

Ton staalstra

NicoleHappy zei

Wat heerlijk zo met zijn tweetjes op pad in FLorida en wat leuk dat jullie nu ook in Cypress pointe zitten. we missen het hoor! Het is lekker een beetje kitsch he? En het water van het zwembad is super warm! Nou ik ga jullie cruise avonturen volgen ik vind het super stoer!
groetjes vanuit een tropisch brabant

Marja en Tony zei

Een goede relaxte start, jullie doen het goed.
Van die Onion krijg ik nu al trek...

Robert-Jan en Yvonne zei

Tsjonge zeg, jullie zetten het schema van afgelopen mei wel lekker door zo ! En gelijk al 12 uur in 1 ruk doorslapen, niet slecht.

Bij ons hebben de kids ook geen idee van een jetlag, die slapen we gewoon door zolang ze willen, wel zo makkelijk.

De foto's van de Outback zien er weer prima uit, zeker met die Bloomin' Onion waar 2 happen van genomen zijn ;-) ! Wij gaan hem ook weer nemen volgende keer, we twijfelen altijd zo erg, omdat we dan helemaal vol zitten en we willen ook die heerlijke steaks nog ...

Nou, heel veel plezier maar weer ! En succes met de Ipad (geen bestellingen van thuis gekregen voor de Iphone 4) !