vrijdag 16 juli 2010

Dag 8: Nassau

Vandaag werden we in Nassau aangemeerd.   Een stad (en als ik het goed heb, de hoofdstad van de Bahama’s maar gezien het gebrek aan internet kan ik dit nu niet checken).

We waren niet het enige cruiseschip.  We waren met zn vieren.  Daar komen dus een boel mensen vanaf. Gisteren werden we nog met bootjes vervoerd naar het eiland.

Vandaag ligt het schip aan de kade en konden we gelijk van boord. Wel je seapass en je paspoort meenemen. Anders kom je er niet meer op, en das toch jammer!!

DSC04369  DSC04397

In Nassau werden we “hartelijk” ontvangen door de plaatselijke bewoners. Volgens mij was het hele dorpje uitgelopen om ons te voorzien van hun diensten.  We konden met een taxi (dan stond je wel in de file met alle andere taxi’s, en dat waren er heeel veeeel), je kon met paard en wagen de stad bekijken.  We konden ons haar laten invlechten, een limo stond ook ter beschikking.  We konden varen, parasailing, glassboattours, noem het maar op en ze hadden het.

Zelfs een Starbucks even verderop in de straat. Hé kijk, onze dagelijkse behoefte aan frappuccino was tot het nulpunt gedaald en kon weer even op peil worden gebracht.  Zaaallg!!!!

We zijn even door het plaatsje gelopen en met name door de hoofdstraat. Daar was een scala van allerlei produkten te koop. Diamanten, diamanten en diamanten, de straat zat vol met juweliers die hun goede waar aan ons wilden slijten.  Ook vanaf de boot was verteld dat je hier heel goed en goedkoop juwelen kan kopen. In plaats van $ 3500 thuis, was het hier $ 2000, bv voor een ring.  Kijk, dat zijn de koopjes mensen!!!

DSC04377 DSC04380 DSC04381

Helaas heb ik toch een budget mee gekregen en het viel er net buiten!?!?!?  Het was goed warm en de luchtvochtigheid was zo hoog dat zelfs met niets doen het water van je lijf stroomde.

Een eiland-tour zagen we niet zitten en besloten terug te gaan naar de zalige airco van de boot.  Wat een verademing zeg!!  Wat een verkoeling!!  Daar kan een mens nou gelukkig van worden.

Het was erg rustig op de boot  (iedereen was diamanten aan het kopen natuurlijk)  en dat bleek een goede zet van ons te zijn, want ook bij het zwembad was het perfect rustig.  Er zaten maar een paar mensen, of soms alleen wij in het zwembad. Als je nagaat dat ze hier twee zwembaden hebben ter grootte van de pool die bij een gemiddelde villa hoort, als daar dertig man in zit, dan wordt het dringen geblazen!!

Kun je voorstellen als alle mensen die op de boot zijn in het zwembad willen, dat gaat echt niet passen, zelfs stapelend gaat dat niet lukken.

Heerlijk in de schaduw hebben we onze dag hier vertoefd, weinig actie dus.

‘s Avonds hebben we weer gewoon in de Windjammer gegeten.  Hier is het eten ook prima en dan kunnen we zelf de tijd uitkiezen want we vinden kwart voor zes, toch wel heel vroeg als je ‘s middags rond een uur of half 2 eerst hebt geluncht. (en dan lunchen we licht met wat salade en deze keer guacamole met tortillachips.

We hebben lekker op de boot wat gewandeld en gekeken en wat foto’s gemaakt.  Ook van het mega-grote hotel waar Nassau bekend om staat.

Daarna lekker gegeten met zn tweeën aan een tafeltje en onze ogen uitgekeken naar alle mensen die hier op zo’n boot rondlopen.  Het valt ons op dat menigeen toch wel serieus/ of soms zelfs chagrijnig kijkt. Hoeveel sommigen onder ons ook kunnen eten, verbaasd ons ook steeds. Zoveel doe je niet op zo’n boot dus echt honger kun je niet hebben.

De borden gaan altijd goed vol en zijn ook weer goed leeg!! Maar eerlijk is eerlijk het eten is echt goed en je kunt ook gezond eten.  Veel rauwkost, veel zalig fruit.  Want dat smaakt toch echt een stuk beter als in Nederland, dus iedere dag onze portie fruit .

Nog even lekker genoten van de avondlucht en toen zijn we rond half tien weer in onze hut gekropen.  Want ook van al dat zonnebaden, wordt je best moe.

CIMG4046 CIMG4051 CIMG4055

Weer een potje galgje gespeeld (een ouderwets spelletje gespeeld op een nieuwe manier, nl. op de ipod)

Morgen onze laatste dag hier op de boot.